Allah'a meydan okuyanların konusu: Namaz Rekatları





Namaz rekatları İbrahim’den buyana ilahi bir şekilde korunmuştur

Birçok insan Muhammed Peygamberin İslam’ın (Teslimiyet) kurucusu olduğunu zannetmektedir. Onlar, Kuran boyunca İslam’ın ‘’İbrahim’in Dini’’ şeklinde isimlendirildiğinden bihaberdirler.

Deki, ‘’ALLAH gerçeği ilan etti: İbrahim’in dinini -monoteizm- takip edin. O hiçbir zaman müşrik değildi.’’ ([3:95] Ayrıca 2:130,135; 4:125; 6:161 ayetlerine bakınız)

Dahası, Allah Kuran’da bizlere Muhammed’in İbrahim’in bir takipçisi olduğunu bildirir.

Sonra biz sana (Muhammed) monoteist olan İbrahim’in dinini* takip et diye vahyettik; o asla bir ortak koşan değildi [16:123].

İnsanların, İbrahim’in İslam’ın orijinal elçisi oluşu gerçeğinden habersiz olmaları gerçeğinden dolayı, birçok sözde Müslüman Allah’a adeta meydan okurlar: ‘’Eğer Kuran tam ve detaylı ise (Allah tarafından 6:38 ve 6:114 ayetlerinde belirtildiği gibi), o halde her bir namazın rekatlarını bana göster bakalım?!’’

Bu soruyu, zaman içinde uydurulmuş ve Peygamber’e atfedilmiş yalanları (Hadis ve Sünnet) meşrulaştırmak için sorarlar. Ancak, Namaz rekatlarının bu kitaplarda da net bir şekilde olmadığından haberleri yoktur. Hemen kendilerine şu soru sorulabilir: ‘’Hadi göster bakalım Hadis ve Sünnet kitaplarında namaz rekatlarını!’’. Maalesef Hadis ve Sünnet kitaplarından zaten bihaber olan bu kişiler, bu soru karşısında afallayacaklardır. Tabi ki, amacımız kimseyi yerin dibine sokmak değil, sadece gerçekleri anlatmak olmalıdır.

Kuran’dan öğreniyoruz ki, İslam’ın tüm dini pratikleri Kuran’ın indirilmeden önce zaten vardı ve uygulanıyordu.

Ve ona ödül olarak İshak'ı ve Yakub'u verdik ve onları erdemli kıldık. Biz Biz onları, emrimize göre yol gösteren önderler kıldık. Onlara iyi işlerin nasıl yapılacağını, namazın nasıl gözetileceğini ve zekatın nasıl verileceğini vahyettik. Onlar bize adanan kullardı.[21:72-73]. 

Ayrıca 8:35; 9:54; 22:27; 28:27 ayetlerine bakınız.

İbrahim’e ve onun takipçilerine emredilen günlük beş vakit namazın rekatları konusunda, ilginçtir ki, hiçbir anlaşmazlık yoktur. Namaz rekatları, evrensel olarak sırayla 2, 4, 4, 3, 4 olarak kabul edilirler. Bununla birlikte, Allah’ın kendilerine yapmalarını emrettiği farz olan kısımdan tatmin olmayanların icat edip uydurduğu ek rekatlar konusunda birçok anlaşmazlık mevcuttur. Bu icat edip uyduranları takip edenler sadece Allah’a itaatsizlik etmekle kalmayıp, bu uygulamaları kendileri için de çok zor bir hale sokarlar. Allah Kuran’da bize, bizim için zorluk dilemediğini söyler:

‘’…O'dur sizi seçen. O, babanız İbrahim'in yolu olan bu dini, sizin için güç ve ağır kılmadı….’’ [22:78]

Namazın rekat sayıları Kuran’ın neresindedir?

Bu soru, dini pratiklerini Kuran’ın yanında ek kaynak kabul ettikleri Hadis ve Sünnet kitaplarında bulduğunu iddia edenlerin favori sorusudur. Bu tür soruları soran insanlar Kuran’ın tam ve detaylı olduğuna inanmamaktadırlar. Kuran’ı biricik hidayet kaynağı olarak kabul etmemektedirler. Bu tür sorularla, sadece Kuran’ı takip eden bizlere meydan okuduklarını zannetmektedirler. Fakat, aslında Kuran’da şu şekilde söyleyen Allah’a meydan okuyorlar ‘’..Biz bu kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmadık…’’ (6:38) ve ‘’..O, bu kitabı tamamen detaylı olarak indirdi..’’ (6:114).

Namaz rekatlarının İbrahim Peygamber’den buyana bozulmadan geldiğini gösteren matematiksel gerçekleri sunacağız.

Günlük beş vakit namazın toplamda 17 rekatı vardır. 2 fecr, 4 öğle, 4 ikindi, 3 akşam, 4 yatsı şeklinde. Bu pratikler ilk olarak İbrahim’e verildi, Muhammed’e değil, ve ondan sonra İbrahim’in takipçileri (Muhammed dahil) vasıtasıyla korundu. Bu sayılar üzerinde hiçbir ayrışma yoktur ve bunlar evrensel olarak korunmuştur.

Kuran’ın matematiksel mucizesine aşina olanlar için bu veriler şaşırtıcı olmayacaktır. Kuran’ı 19 kodu ile koruyan Allah elbette namazın vakitlerine de bu mührünü vurmuştur.

Rekatları sırayla yan yana yazdığımızda çıkan 24434 sayısı 19’un tam katıdır (19x1286). Bu, Allah’tan bir güvence olup, Kendi iradesine uygun olarak Namaz rekatlarını gerçekten koruduğunu göstermektedir.

Haftanın her günündeki Namaz rekatları matematiksel olarak doğrulanmaktadır.

Namazın toplam rekat sayısı, Cuma hariç, her bir gün için 17’dir. Cuma günkü öğle namazı, Cuma hutbesinden dolayı 2 rekattır. Bu nedenle Cuma günü rekat sayısı 15’tir. Bunun İbrahim’den buyana bu şekilde olduğu bir çok matematiksel veri ile doğrulanmaktadır. Burada sadece birkaç basit veriyi koyacağız. Daha ileri matematiksel veriler için Yetkilendirilmiş Kuran Çevirisi (Dr. Reşad Halife tarafından orjinalinden çeviri) Appendiks 15’i inceleyebilirsiniz.

Şimdi, haftanın tüm günlerini Cumartesinden Cumaya kadar alalım, gün numarasını takiben o gündeki rekat sayısını yan yana yazalım. Çıkan sonuç 19’un tam katıdır. Sonra 17 sayısını 24434 sayısı ile değiştirelim. Bu sayı, Cumartesinden Perşembeye kadar her gündeki her bir rekat sayısını temsil etmektedir. Cuma günü için 15 sayısını 22434 sayısı ile değiştiririz. Ortaya çıkan sayı da Allah’ın izni ile 19’un tam katıdır. Aşağıda gösterelim.


Cumartesi Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma
17 17 17 17 17 17 15 = 19K


Cumartesi Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma
1 17 2 17 3 17 4 17 5 17 6 17 7 15 = 19K

1 24434 2 24434 3 24434 4 24434 5 24434 6 24434 7 22434 = 19K

Şimdi, yukarıdaki tablonun aynısını yapalım. Sadece Cumayı başa alalım. Sonuç yine 19’un tam katı çıkıyor.


Cuma Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cumartesi
1 15 2 17 3 17 4 17 5 17 6 17 7 17 = 19K

1 22434 24434 3 24434 4 24434 5 24434 24434 7 24434 = 19K

Not: Daha ileri matematiksel veriler için Yetkilendirilmiş Kuran Çevirisi (Dr. Reşad Halife tarafından orjinalinden çeviri) Appendiks 15’i inceleyebilirsiniz.

Yetkilendirilmiş Kuran Çevirisinden Appendiks 9’u da konu ile ilgili olduğu için buraya koyuyoruz.






Appendiks 9

İbrahim: İslam’ın Orijinal Elçisi

Yaygın efsanelerden birisi Muhammed’in İslam’ın kurucusu olmasıdır. İslam, yani yalnızca Allah’a tamamen teslimiyet, Adem zamanından beri Allah tarafından tanınan tek din olmasına rağmen (3:19, 85), İbrahim, Kuran’da ‘’İslam’’ sözcüğünün ilk kullanıcısı ve bize ‘’Müslüman’’ diyen kişi olarak bildirilmektedir (22:78). İbrahim’in Allah’a teslimiyet örnekliği, ne zaman ki bunun Allah’ın emri olduğunu zannettiğinde, onun tek oğlu olan İsmail’i kurban etmeye yönelik meşhur istekliliği ile gösterilmektedir. Anlaşıldığı üzere, böyle bir emir aslında Şeytandan idi.

Allah, Asla İbrahim’e Kendi Oğlunu Kurban Etmesini Emretmedi

Allah En Merhametli Olan’dır. O, asla Kendi yasasını ihlal etmez (7:28). En Merhametli Olan’ın İbrahim’e kendi oğlunu öldürmesi emrini verdiğine inanan birisinin Allah’ın Cennetine girmesi mümkün değildir. Allah hakkında böylesine kötü bir düşünce büyük bir küfürdür. Kuran’ın hiçbir yerinde, Allah’ın İbrahim’e oğlunu öldürmesini emrettiğini görmeyiz. Tam tersine, Allah İbrahim’i ve İsmail’i Şeytanın komplosundan kurtarmak için müdahale etti (37:107) ve İbrahim’e şöyle dedi: ‘’Sen rüyana inandın’’ (37:105). Şüphesiz o, Şeytan tarafından ilham edilen bir rüya idi. Allah’ın değiştirilemez yasası şudur: ‘’Allah asla günahı savunmaz’’ (7:28).

Millet-i İbrahim

İslam, Kuran boyunca ‘’Millet-i İbrahim’’ (İbrahim’in Dini) olarak adlandırılır (2:130, 135; 3:95; 4:125; 6:161; 12:37-38; 16:123; 21:73; 22:78). Dahası, Kuran bize Muhammed’in İbrahim’in bir takipçisi olduğu bilgisini verir (16:123).
İbrahim’in, İslam’ın orijinal elçisi olduğu gerçeğinin genel olarak farkında olunmaması nedeniyle, birçok sözde Müslüman Allah’a meydan okur: ‘’Eğer Kuran tam ve ayrıntılı ise (Allah tarafından belirtildiği gibi), her bir Namazın (Salat) Rekat sayısını nereden bulabiliriz?’’ Kuran’dan öğreniyoruz ki, İslam’ın tüm dini uygulamaları Kuran’ın vahyinden önce zaten sabit idi (8:35, 9:54, 16:123, 21:73, 22:27, 28:27). 16:123 ayeti İslam’daki tüm uygulamaların Muhammed doğduğunda bozulmamış/eksiksiz olduğunun direk kanıtıdır. Muhammed’e ‘’İbrahim’in dinini takip et’’ diye emredildi. Eğer ben sizden renkli bir TV almanızı istesem, sizin renkli TV’nin ne olduğunu bildiğiniz varsayılır. Benzer şekilde, Allah Muhammed’e İbrahim’in uygulamalarını takip etmesini emrettiğinde (16:123), bu tür pratikler çok iyi biliniyor olmalıdır.

İbrahim’e verilen İslami uygulamaların ilahi olarak muhafaza edilmesinin bir başka kanıtı, bu tür uygulamaların ‘’Evrensel Kabulü’’ dür. Günde beş vakit namazdaki Rekat sayısı ile alakalı hiçbir anlaşmazlık yoktur. Bu, Salat’ın ilahi olarak muhafaza edildiğini kanıtlar. Kuran’ın matematiksel kodu günlük 5 vakit namazın Rekat sayısının sırayla 2, 4, 4, 3 ve 4 olduğunu teyit eder. 24434 sayısı 19’un tam katıdır.

Kuran yalnızca bozulmuş uygulamalara değinmektedir. Örneğin, bozulmuş abdest 5:6 ayetinde kendi orijinal dört basamağına onarılır. Namaz (Salat) sırasında ses tonu bozulmuştur – birçok Müslüman sessiz namaz kılar. Bu Kuran’da düzeltilmiştir, 17:110. Ramazan ayı boyunca tutulan oruç Kuran’da değişikliğe uğradı, gece vakti cinsel ilişkiye izin verildi (2:187). Zekat 6:141 ayetinde onarılır ve Hac dört doğru ayda yapılmak üzere onarılır (Appendiks 15’e bakınız).

Yorumlar